„Piloci” w Romie: Od malowanych prospektów do ekranów ledowych, czyli jak historia zatoczyła koło

Jednym z najczęściej przywoływanych tematów w kampanii promocyjnej Pilotów – polskiego musicalu wystawionego w 2017 roku warszawskiej Romie – były ogromne ekrany ledowe współtworzące scenografię spektaklu, reklamowane jako najnowsza zdobycz techniki teatralnej. Jakkolwiek ekrany wyświetlające obrazy generowane komputerowo są rzeczywiście nowinką techniczną dotychczas rzadko spotykaną w teatrze, to sposób ich wykorzystania w Pilotach przywodzi na…

Warto marzyć

Książka Warto marzyć wydana przez warszawski Teatr Roma na 20-lecie dyrektury Wojciecha Kępczyńskiego jest nie tyle opracowaniem monograficznym, co drukiem promocyjnym. Ukazuje historię musicalowej Romy w sposób linearny: jako drogę przez kolejne premiery, które „uczyły musicalu” polską widownię, a samym artystom pozwalały nabrać doświadczenia i przygotowały grunt pod produkcję rodzimego autorskiego megamusicalu – Pilotów. Jubileuszowe…